Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille ja koko liitolle tärkeä, vaikka et itse voisi osallistua aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn. Jäsenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin.

Keravalla

Yhdistyksemme edustajana Keravan vanhusneuvostossa on Kauko Passi ja varalla Marja-Terttu Nieminen.

Yhdistys osallistuu myös Keravan kaupungin edustajien, muiden eläkeläisjärjestöjen ja seurakunnan kanssa yhteistyöneuvotteluihin vanhusten asioista.

Keravan Palvelutalosäätiön hallituksessa on jäsenenä 2020 alkaen Kauko Passi ja varalla Ossi Honkasalo.

Alueellisesti Uudenmaan piirin alueella

Piirimme on Uudenmaan kansallinen senioripiiri ry, jossa toimii 18 paikallisyhdistystä, ja näissä jäseniä noin 4600. Piiritasolla edunvalvojana toimii Uudenmaan alueella toimivien valtakunnallisten eläkeläisjärjestöjen yhteenliittymä PENK (= piirien eläkeläisjärjestöjen neuvottelukunta). PENK toimii yhteistoiminnassa kuntien vanhusneuvostojen kanssa.

Valtakunnallisesti

Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n

( http://www.eetury.fi)