Puheenjohtajan Pääsiäistervehdys

3.4.2020

Pääsiäistervehdys                                                   Pääsiäisenä 2020

Hyvät Keravan kansalliset seniorit!

Onko Pääsiäinenkin peruttu? Tämä kysymys osui taannoin silmiini.

Moni asia tänä kevätkautena on todella peruttu. Tästä keväästä tuli täysin toisenlainen, mitä olimme suunnitelleet ja ajatelleet. Senioritilaisuudetkin jouduimme korona epidemian takia perumaan tältä keväältä tai siirtämään ensi syksyyn tai vasta seuraavaan vuoteen.

Jäsenten yhteinen syntymäpäiväjuhla siirrettiin jo pidettäväksi ensi syksynä eli torstaina 22.10. seurakuntakeskuksessa, mutta siitä tiedotamme sitten syyskauden toiminnan käynnistyessä.

Viikkoihin emme ole voineet tavata toisiamme fyysisesti. Me ikäihmiset olemme nyt paljon kotona, jotkut teistä yksin, mutta toivottavasti ette kuitenkaan unohdettuina ja vailla apua. Keravan kaupunki on myös lähettänyt kirjeen kaikille 70+ keravalaisille, jossa on annettu paljon tietoa tähän poikkeustilanteeseen liittyen. Yli 80-vuotiaille tullaan myös soittamaan lähiviikkoina kaupungin puolelta.

Tärkeää on nyt, että me huolehdimme omasta hyvinvoinnistamme ja terveydestämme. Liikumme ulkona raikkaassa ilmassa, syömme terveellisesti ja lepäämme. Voimme myös puhelimitse ja netin kautta pitää yhteyttä läheisiimme ja ystäviimme. Kodin askareet saamme nyt rauhassa hoitaa ja käyttää aikaamme omiin harrastuksiimme.

Mutta Pääsiäistä ei ole peruttu. Vaikka emme voikaan sitä nyt perinteiseen tapaan viettää, niin radion, television ja netin kautta voimme osallistua Pääsiäisen sanoman äärelle, kun kirkoissa pidetään jumalanpalveluksia, vaikkakin ilman yleisöä.

Pääsiäisen sanomassa on keskeistä se, että ”Kristus nousi kuolleista, kuolemallaan kuoleman voitti ja haudoissa oleville elämän antoi”.

Tämä rohkaiseva sanoma tuo meille toivon ja ilon siitä, että elämä jatkuu. Meillä on tulevaisuus ja toivo.

Vaikka monet rajat ovat nyt suljettuina, niin pääsiäisen viesti huipentuu kaikki rajat murtavaan Jumalan rakkauteen, iloon ja riemuun siitä, että me emme ole yksin. Jumalan huolenpito kohdistuu jokaiseen meistä, vaikkei se aina siltä tuntuisikaan oman elämämme arjen huolissa tai sairauden keskellä.

Haluan tervehtiä teitä pääsiäisvirren sanoin:

Aurinkomme ylösnousi, paistaa voitto vuorella. Lämmin valo siellä loistaa, surut, murheet hajottaa. Kokoon tulkaa, taivaan linnut, suvi-ilmaan puhtaaseen. Visertäkää pienet leivot, viinipuussa tuoreessa.

Armon Henki täyttää mielet, murheelliset ilolla. Rauhan tyven, puhdas ilma Jeesuksesta virtailee. Epäilysten alta nousee köyhä sielu kiittämään. Ikävöitsen täältä päästä kotimaahan ikuiseen. Virsi 105:1,4.

Hyvää ja iloista Pääsiäistä sinulle ja läheisillesi toivottaen!

Anja Hänninen

Puheenjohtaja